Andra utmaningen svart/vitt och en annolunda vikning.

2011-01-30 @ 18:00:21
Så var det då dags för en utmaning igen,
 
Vi tre, jag, Lisa-olsi och snojbi, har startat en ny liten SWAPP åt oss själva.
Den går ut på att vi skickar en påse med material till ett kort i ett
bestämt tema, med en tillhörande utmaning, en skiss, bingoruta eller liknande.
Vi gör alltså tre likadana påsar, en till oss själva och skickar de andra två vidare,
så av våra tre olika påsar gör vi samma utmaning med lika tema, låter väl bra?
 
MEN, nu har vi bestämt att göra en fjärde påse var, dessa tre påsar som
"blir över" har vi tänkt som pris i våran lilla utmaning.
Alla sakerna är självklart nya men inte i obrutna förpackningar, utan det blir
lite blandat som passar ihop till ett kort, eller till något annat självklart.
Det är alltid två mönstrade papper, 15x15, och lite blandade dekorationer i varje påse. 
 
Nu har vi tänkt testa detta en runda, dvs tre gånger,
detta är andra utmaningen
och den är det jag som har äran att ha han dom.
En utmaning har ju redan varit, den hade Lisa-olsi hand om.

Vi kommer att gemensamt utse en vinnare 
som får alla tre påsarna, en från var och en av oss. 
En vinnare varje omgång självklart :) 

Dessutom kommer vi att lotta ut ett hemligt pris efter tredje vändan
bland er som deltar i alla tre utmaningarna.


I mars är det snojbi som håller i utmaningen, så håll ögonen öppna.
Vi hoppas ju självklart att vi får in några - många - bidrag :)
 
 
Maila in ditt bidrag till mig: [email protected]
Senast lördag den 12/2 kl:23:59 vill jag ha ditt bidrag mailat.
 Du får självlart lägga ut ditt bidrag i din egen blogg och länka tillbaka till mig.
Vinnaren presenteras under söndagen den 13/2 i våra respektive bloggar.

REGLER:

* Denna omgång ska ni göra ett kort med en annolunda vikning
i svart och vitt!!
Alltså inte den vanliga vikningen som jag oftast gör,
där jag viker ett papper dubbelt.

*Utmaningen går ju ut på att vara i svart/vitt,
men om ni har ett uppstämplat motiv med på erat kort
så får ni så klart färglägga t.e.x ansiktet i en annan färg än svart & vitt.

* Ett bidrag per person och utmaning.

*
Nygjort kort för denna utmaning.

*
Det lottade priset är för dom som har lämnat 
ett godkänt bidrag i alla tre utmaningarna



 
 snojbis och Lisa-olsis kort och vinstpåsar hittar du i deras respektive bloggar.
Fråga gärna om du undrar något.
Vi hoppas att just DU vill vara med i vår lilla utmaning.

Kram Onkis!




Några insperationskort från våra påsar.

Mitt kort från min påse:



Baksidan



Mitt kort från Lisa-olsis påse:



Insidan




Mitt kort från Snojbis påse:



När man tagit ur tagsen:




Bilden på vinstpåsen från mig:

utmaning!

2011-01-30 @ 09:42:09

Idag är det äntligen dax för utmaning nr 2 av 3.
Runt kl 18 i kväll kommer vi: jag,Lisa-olsi & Snojbi
 som håller i utmaningen att slå oss ner vid våra datorer
och lägga ut den.

Väl mött då.

Kram!

 


Tändsticksask.

2011-01-29 @ 15:11:15

Mina svärföräldrar skulle hälsa på en man

som är snickare + älgjägare

och ville ha med sig en tändsticksask,

så då gjorde jag den här.

 


Grattis!

2011-01-27 @ 18:38:08

Idag fyller min morbror 60år

och hans stora intressen är höns,kycklingar

och andra fjäderfän.

Så det blev ett hönskort till honom.

 

 

Fick nästan lite påsk känsla

när jag gjorde kortet
    Chicken 



Glöm inte bort och titta in här 
på söndag,
då är det ju dags för utmaning nr 2 av 3.







Dagens kort!!

2011-01-26 @ 11:25:44

Dagens kort är till en liten Carl
som gillar b.l.a flygande tefat,
jag hoppas att både han och beställaren
gillar kortet.



Det va inget bra ljus när jag fotograferade,
men..........


TACk pojjo!

2011-01-26 @ 08:55:09

Igår när jag kom hem från jobbet och ett sent möte

och hämtade posten i lådan så fanns det ett

lite extra roligt kuvert med..   Happy 
Och i det va så fina scrapsaker i från en bloggvän,
stort TACK till dig Pojjo

Fina bilder,blommor och charms m.m.
tur att jag är ledig på förmiddagen idag så jag kan sätta
mig och pyssla lite.



Roligt med lite överaskningar
så här i vardagen.



Dagens kort!!

2011-01-24 @ 17:50:16

Dagens kort blev ett med en
sådan här gammadags bild,
tycker dom är så fina.


Dagens kort!!

2011-01-22 @ 09:13:39

Jag tycker det är svårt att göra kort till killar & män,

det är lättare med rosa/lila,blommor m.m.

Men nu har jag gjort ett till en liten kille i alla fall,

och blev ganska nöjd.

 

 


Bloggcandy hos Pojjos!

2011-01-22 @ 09:10:43

Pojjo
firar sin kommande födelsedag med en
bloggcandy.




Det är bland annat en Tim holtz dies, Tatted Angel, Prima Marketing mm.

Och ingen skulle bli gladare än jag
om detta hamande på mitt pysselbord.


Dagens kort!!

2011-01-20 @ 18:33:59

 

Här är ett kort som jag började på igår och gjorde klart idag.






Grattis!

2011-01-18 @ 06:02:16

Idag fyller en kusin till barnen år.

Vi ska och fira henne i kväll

och då ska hon få detta kortet till sitt paket.


Grattis Jolin!!
 


Vinnare blev.....

2011-01-16 @ 13:40:02

Efter flera mail och olika tankar och tyckande
har vi tre nu kommit fram till en vinnare.

Återigen tusen tack för att ni varit med i vår utmaning.

Glöm inte att det är jag som har utmaning i början av februari,
vi lägger ut utmaningen i alla tre bloggarna.

NU TILL VINNAREN  I DENNA UTMANING

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
GRATTIS
.
.
.
.
.
.
.
.

BUSAN





Ett härligt kort som genast gav ett Ååh på läppen,
 den knallgula stora blomman och det mysiga motivet,
ett kort man blir glad av helt enkelt.


Bidrag till utmaningen!

2011-01-16 @ 07:42:37

God morgon!

Nu kan ni gå in på Lisas-olsis blogg
och titta på alla fina bidragen som har kommit
in till våran utmaning.
14 stycken tycker jag är kanonbra.

Vi kommer att presentera vinnaren lite senare under dagen
på alla 3 bloggarna.

Stort TACK ni som ville vara med i vår utmaning.

Glöm nu inte att hålla utkik efter nästa lilla utmaning,
som det är jag som håller i denna gången,
i början av februari dyker den upp i våra tre bloggar.

Ha en härlig söndag.


Tack till Lisa & Ida

2011-01-15 @ 10:41:26

Många stort TACK
 
till min snälla nät & blogg vän Lisa-Olsi
och hennes dotter Ida 
som hjälpte mig fixa den nya fina headern.








Grattis till er båda..

2011-01-13 @ 14:25:20

Idag fyller min lillebror Christian år
GRATTIS till dig!!


Och så fyller även min nät & blogg vän Snojbi
år idag, GRATTIS till dig.
 Gift 2    Ha en bra dag båda två   Gift 2 












Dagens kort!

2011-01-12 @ 16:22:52

Fick en så bra låda full med scrapbooking saker

i julklapp av min svägerska, TACK!!

I den låg det b.l.a. så fina fjärilar som jag ville använda på ett kort.

Och så här blev kortet.






Skisstävling!!

2011-01-10 @ 14:26:07

Nu har Stellas lilla blogg
en rolig skisstävling.

Man skulle följa den här skissen:





och mitt kort blev så här:







Grattis!!

2011-01-08 @ 19:43:37

Ikväll är min son Viktor bjuden på födelsedagsfest hos en kompis
som önskade sig pengar i present,
så då gjorde jag ett "pengakort" till honom.

Nicke & Viktor spelar också fotboll tillsammans
så det fick bli det temat på kortet.


 

 


Födelsedag!!

2011-01-07 @ 20:00:10

Idag fyller min mamma år,

och då ville barnen göra ett kort till mormor,

och det blev så här

*

*

GRATTIS MORMOR!!

Det är roligt när barnen vill pyssla tillsammans med mig.


Ha en underbar helg.


Bröllopskort!

2011-01-05 @ 16:38:24

BRÖLLOPSKORT!!

*
*
*
*




Dax för en liten Utmaning!

2011-01-02 @ 20:43:23
Så var det då dags för en utmaning igen,
den här gången blir det en "liten" utmaning.
 
Vi tre, jag, Lisa-olsi och snojbi, har startat en ny liten SWAPP åt oss själva.
Den går ut på att vi skickar en påse med material till ett kort i ett
bestämt tema, med en tillhörande utmaning, en skiss, bingoruta eller liknande.

Vi gör alltså tre likadana påsar, en till oss själva och skickar de andra två vidare,
så av våra tre olika påsar gör vi samma utmaning med lika tema, låter väl bra?
 
MEN, nu har vi bestämt att göra en fjärde påse var, dessa tre påsar som
"blir över" har vi tänkt som pris i våran lilla utmaning, kan det vara något?
Alla sakerna är självklart nya men inte i obrutna förpackningar, utan det blir
lite blandat som passar ihop till ett kort, eller till något annat självklart.
Det är alltid två mönstrade papper, 15x15, och lite blandade dekorationer i varje påse. 
 
Nu har vi tänkt testa detta en runda, dvs tre gånger,
för att se om det finns något intresse hos er.
Vi kommer att gemensamt utse en vinnare 
som får alla tre påsarna, en från var och en av oss. 

En vinnare varje omgång självklart :) 

Dessutom kommer vi att lotta ut ett hemligt pris efter tredje vändan
bland er som deltar i alla tre utmaningarna.


I februari är det jag som håller i själva utmaningen
och i mars är det snojbi, så håll ögonen öppna.
Vi hoppas ju självklart att vi får in några - många - bidrag :)
 
Den här första vändan är det Lisa-olsi som står för skissen och temat.
 
Maila in ditt bidrag till: [email protected]
Senast lördag den 15:de januari kl:23:59 vill hon ha ditt bidrag mailat.
 Du får självlart lägga ut ditt bidrag i din egen blogg.
Vinnaren presenteras under söndagen den 16:de januari i våra respektive bloggar.

REGLER:

Det ska klart och tydligt synas att det är DEN HÄR SKISSEN du utgått ifrån,
vrid och vänd gärna, men grunden ska vara lika. Kort, LO, altrat eller annat
står dig fritt att göra. Temat är KLARA FÄRGER, så skapa glatt.
det finns åtta gröna D:n i rosa cirklar, det betyder VALFRI DEKORATION,
du ska använda mellan fyra och åtta dekorationer, satta på D:nas platser.

  
 
 snojbis och Lisa-olsi kort och vinstpåsar hittar du i deras respektive bloggar.
Fråga gärna om du undrar något.
Vi hoppas att just DU vill vara med i vår lilla utmaning.

Vinnaren presenteras i alla tre bloggarna söndagen den 16 / 1

Kram Onkis


Så här ser skissen ut


Följ skissen, använd klara färger och mellan 4-8 D:n och gör sedan ett valfritt alster.





 *Mitt kort från min påse*




*Mitt kort från Snojbis påse*





*Mitt kort från Lisa-olsis påse*



*Här är min vinstpåse*


Välkommen att vara med och lycka till!

God fortsättning

2011-01-02 @ 11:49:30

God fortsättning på

2011

Hoppas att ni har haft det bra under nyårshelgen.

Vi va ju hos min bror och hans familj och firade in det nya året,
hade en jättetrevlig kväll/natt

och dit hade vi med oss en korg med snack,kex & ost m.m.

och i där lade jag detta ljuset.

 

 

Det va inte så svårt att göra,

men det piffade upp det lite.


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0