Millitärkort!!

2011-03-31 @ 07:20:27

Fick en beställning på ett millitärkort
av Pojjo,
och det va en lite pirrig känsla,
 eftersom jag tycker att hon gör så fina kort själv,
hur skulle JAG fixa det??
Men hon har ju sett mina kort och vet ungerfär vad jag har för stil,
så hon visse väl va hon gav sig in på ;)

Så här blev kortet till hennes son:


Om ni går in på Pojjos blogg så får ni se
vad glad Hugo blev :) Klicka --> HÄR!!


Det är såå roligt..

2011-03-30 @ 10:16:02

Det är såå roligt att fylla år när jag har så
 många underbara människor runt om kring mig.


För några dagar sen så dök det upp ett kuvert i poslådan
som var mycket intressant,
då va det såå länge kvar tills jag fyllde år,
så jag öppnade det direkt.
Och det va så fina saker ifrån Snojbi





Fick ett underbart fint kort av henne också,men datorn vill inte lägga upp det :(
Men gå gärna in på hennes blogg så får ni se vad fina kort hon gör.
Klicka här--> Snojbi


**************************************************************************

Igår fick jag mer post i lådan,
ett kuvert utan avsändare,men jag hade mina misstankar
så jag väntade tills idag med att öppna det.
Och jag hade rätt det va från Lisa-olsi
Om ni klickar på hennes namn kommer ni till
hennes blogg med underbara alster.

Här får ni se vad mycket fint jag fick av henne.


I den fina asken med fjärilarna på va det tuggummi i
hon vet ju att jag har godislöfte men tuggumi går bra :)



*********************************************************************

Sen va det ett kuvert till!!
Från en kompis och hennes familj i Trollhättan,
som hade skickat dessa härliga saker.


Tusen stora TACK för alla fina saker
som jag vet att jag kommer att få stor användning av
och för att ni tänker på mig.
KRAM på er!!!


Stellas lillabloggs tävling!

2011-03-29 @ 08:08:54

Lilla Stella
 har en månadstävling
där bidragen ska gå i
vintagestil.

Jag är ju ganska ny på  vintage området
men jag har gjort ett konfirmationskort som jag hoppas blir godkänt.




Ha en bra dag!!


Vårutmaning!

2011-03-28 @ 06:46:00

Biggansblogg
 har sin första utmaning som är en
 vårutmaning
som jag gärna vill vara med på.


Så här skriver hon i sin blogg:
Efter en lång och snörik vinter är utmaningen att skapa något, kort, LO eller något altrat,
 
under temat
 VÅR

- vi behöver ju lite sol och värme nu, eller hur?
 Det viktiga är att ditt alster utstrålar vår, i färger eller tema.
Lägg ut ett foto på ditt alster på din blogg eller annan plats och länka den i en kommentar.

AltheasMix
 sponsrar och står för 3 hemliga priser som kommer att lottas ut bland de som deltar!


Och så här blev mitt vårkort.


Har två olika kort av samma vårkort
som ni får se..


Tänk så olika ett kort kan se ut fast det är samma :)

Tack för titten och ha en bra dag!!


Andra bidraget till Lenas utmaning!!

2011-03-27 @ 08:58:56

Här kommer mitt andra bidrag till Lena
härlig utmaning.

Regler:
Du ska helt enkelt inspireras av denna bild.
Inga regler alls utan du skapar helt fritt med utgång från bilden.


Lena ville gärna att man berättar hur
du tänkt och vad man inspirerats utav.
Och kom ihåg att det viktigaste är att man
 har roligt under tiden man pysslar.

Och till detta bidraget har jag
blivit inspirerad av dom härliga färgerna,
och att våren är på väg och man ska passa på att "fånga dagen"


En närbild på blommorna och den söta ängeln.


Ha en skön söndag i vårsolen.


Tävling!!

2011-03-25 @ 08:28:22

Nu har Essmo
en tävling på sin blogg,
där man kan vinna så fina
Pearl swirlf från PY Hobby.

~Tävlingsregler~
♥ Skapa en layout eller ett kort utifrån denna skiss
♥ Ditt alster skall vara nygjort till denna tävling
♥ Ett bidrag per person
♥ Lägg upp ditt alster i din blogg, länka till http://www.pyhobby.se/
å lämna en kommentar i min blogg i detta inlägg.
♥ Senast den 10 april 23:59 vill jag ha ditt bidrag.


Skissen man skulle skapa efter:



Och så här blev mitt bidrag:


Ny utmaning!!

2011-03-24 @ 08:20:29

Nu har Lena
en ny härlig utmaning.

Regler:
Du ska helt enkelt inspireras av denna bild.
Inga regler alls utan du skapar helt fritt med utgång från bilden.



 Lena ville gärna att man berättar hur du tänkt och vad man inspirerats utav.
Och kom ihåg att det viktigaste är att man har roligt under tiden man pysslar.

När jag fick se bilden så tänkte jag på VÅREN,
och då är det ju morsdag,
så jag gjorde ett färglatt kort till mamma!!



Ha en underbar dag i vår solen!!


Datakort!!

2011-03-23 @ 07:35:10

Fick en beställning till en kille
som gillade datorer och gick på ett data & tv-spels gymnasium.
Så det skulle jag försöka få med i kortet till honom.
Men det va inte lätt att hitta
dies eller liknade med dom motiven,
tillslut hittade jag en bild på nätet som jag tyckte passade.

Vad tycker ni??

*
*
*





Insidan
med sedelficka.


Ha en härlig dag i solen!!


Dagens kort!!

2011-03-21 @ 20:16:43

Hittade den här fina bilden på flickan i mina gömmor,
och ville göra ett kort direkt.

Och så här blev det:


Söndag!

2011-03-20 @ 08:26:39

Söndag och solen lyser underbart.

Jag har gjort ett turkost kort med b.l.a ett hörn
som jag köpte på mässan.
Bilden fick jag av Pojjo för ett tag sen.




Ha en härlig dag!!


GRATTIS!!

2011-03-18 @ 06:55:09

Ett grattiskort beställt,
 som skulle gå i rosa
 med minirosor.



På insidan står det Grattis.

Här snöar det idag,
tycker att det va mysigare när solen lyste igår...


Starkt kort!

2011-03-16 @ 09:17:13

Fick en beställning på ett
kort till en man som gillar
att styrketräna och tävlar i starkeman tävlingar.
Jag har letat och frågat runt efter dies eller liknade,
till slut fick jag en bild av LindhaTACK!!

Och så här blev kortet:


Och när jag gjorde kortet tänkte jag på Lenas,
utmaning så jag deltar där med mitt starka kort :)


Regler:

Utmaningen går ut på följande;
Du använder färgen GRÅTT i kombination med EN ANNAN FÄRG, vilken som helst.
Du får även använda dig av vitt, svart och metallfärger.
(Guld, silver, koppar osv.)
Hudfärg & hårfärger får användas om du använder t.ex. ett stämpelmotiv och
blomblad får vara gröna om du inte har någon annan möjlighet
tex. någon stans eller maskin att stansa ut med.
Jag vill helst att du använder dig av bara två färger,
 men undantag är godkända dom med.

Roskort!!

2011-03-15 @ 06:50:46

Min älsta sons flickvänn Felicia
skulle ha varit med på en talangjakt med sin underbara sångröst 
i söndags.
Men tyvärr blev hon sjuk och fick ställa in.

Jag hade gjort ett litet kort och satt i en tygros som hon
skulle ha fått från oss efter sitt uppträdande.

För även om hon inte hade vunnit så tycker ju vi
att hon är bäst i alla fall.






Nu fick hon rosen och kortet i alla fall,
även om hon inte kunde va med och sjunga,
som en lite tröst. 

Ha en bra dag!!


Lottdragningen!!

2011-03-13 @ 15:56:12

TACK
änn en gång
alla ni som har varit med på alla våra 3 utmaningarna.

Det är tur att vi sa från början att vi
skulle lotta det priset,
för jag tror inte vi skulle ha kunna kommit fram till en vinnare annars,
alla bidragen är såå fina.

Nu till lottdragningen.
Jag fick hjälp av våran lilla hamster: Smulan.
Först skrev jag alla namnen på dom som har
gjort alla 3 utmaningarna på lappar.
Sen lade jag dom på bordet
och så fick Smulan välja lapp.




Stort GRATTIS till
*
*
*
*
Anna



Här är bilden på 
 min vinst till det lottade priset,
som Anna vinner.


Gå gärna in på Snojbis & Lisa-olsis sidor för att
se vad Anna vinner av dom.

Anna:
 Maila din adress till [email protected]
så kommer dina saker på posten.


Än en gång stort TACK
till alla som varit med och lämnat in
bidrag till våra utmaningar.

Välkommen att vara med på våra nästa utmaningar som kommer
i början av april.

KRAM ONKIS!!


Vinnare i påskkorts utmaningen!!

2011-03-13 @ 15:42:52

Då har vi äntligen utsett vinnaren i vår tredje utmaning.
Vi fick in 14 stycken bidrag i snojbis påskutmaning, jättekul

Vinnaren i påskkorts utmaningen blev
*
*
*
*


Lenika

Stort GRATTIS till dig!

                                                     Vår motevering om det vinnande bidraget:
                                               Ett vårigt kort med känsla av påsk och nostalgi.
                                                 Kortet är snyggt komponerat i vackra färger.
                                                                 Ett kort man blir glad av.

                                                  Här är hennes vackra påskkort.


Tack för ditt fina bidrag,
maila din adress till snojbi på:
[email protected]
så skickar vi dina "vinstpåsar".
*
*
*


Tack till er alla som varit med och skickat in så fina bidrag.

TACK för att ni alla gjort våra utmaningar så roliga att anordna.

Vi tycker att det har varit så roligt och givande att det blir en vända till!

Samma upplägg, en varsin utmaning av oss tre, en vinnare utses
genom röstning av oss tre varje gång och ett lottat pris efter
den tredje vändan bland dom som deltagit i alla tre utmaningarna.

Så glöm inte att titta in för en ny utmaning,
någon gång under första helgen i april,
då är det Lisa-Olsi som håller i utmaningen igen.

Ha nu alla en härlig söndag och
nu hoppas vi att våren är på gång.

Kram Onkis!

Alla fina påskbidrag!

2011-03-13 @ 11:39:58

Nu har snojbi lagt ut alla härliga påskbidrag i sin blogg.
Vi kommer snart att lägga ut vinnaren i våra tre bloggar
även det lottade priset till någon som gjort alla tre utmaningarna.

Ha det gott och hoppas ni har en fin dag.


Kram Onkis!


Schäfer kort!

2011-03-12 @ 13:33:59

Fick en beställning på ett 40års kort,
och hon som ska få kortet jobbar med djur
och har en själv en schäfer.



 
Och även i detta kort skulle det va en seldeficka.


Fotbollskort!

2011-03-11 @ 08:52:19

Fick en beställning på ett kort
 till en kille som fyller 16år,
och som dom flesta killar gillar han fotboll.

*
*
*
*
*


insidan
med sedelficka.


Om man kollar på färgen kunde man tro det är olika kort,
men det är det inte :)


tävling!

2011-03-09 @ 10:59:07

Pojjo
undrade om det va någon som va
sugen på att tävla igen.
Och det gillar ju jag så jag gjorde ett kort och hoppas sen på tur,
för det är många duktiga som är med och tävlar med sina alster.

REGLER:
Pojjo tänkte ha en tävling där kort, Lo eller altrat går bra.
Så länge det finns BLOMMOR på alstret.

Köpta, handgjorda, små eller stora spela ingen roll...
 bara det finns minst 3st på.

Vad kan man då vinna?
Jooo BLOMMOR så klart.. (men även lite annat)

Så här blev mitt kort.


Kortet ska min minsta sons underbara sjukgymnast få
för att hon har hjälpt honom att minska hans ständiga huvudvärk och
hemska migrän
och hon ställer alltid upp när han har haft lite andra bekymmer.
Sådanna människor ska man va rädda om.


Bidrag nr 2

2011-03-08 @ 07:33:04

Lena
har just nu en utmaning,
 hon firar att hon har haft 25000st besökare på sin blogg.

Jag har redan gjort ett kort och lämnat in till Lena,
men jag tyckte utmaningen va rolig så jag gjorde ett kort till.

Utmaningen går ut på följande;
Du använder färgen GRÅTT i kombination med EN ANNAN FÄRG, vilken som helst.
Du får även använda dig av vitt, svart och metallfärger.
(Guld, silver, koppar osv.)
Hudfärg & hårfärger får användas om du använder t.ex. ett stämpelmotiv och
blomblad får vara gröna om du inte har någon annan möjlighet
tex. någon stans eller maskin att stansa ut med.
Jag vill helst att du använder dig av bara två färger, men undantag är godkända dom med.
Vi ska ha kul så inga hårda/stränga regler gäller hos mig.
Det viktigaste är att du har roligt när du pysslar.
Du gör precis vad du vill, kort, layout eller alter allt är lika välkommet.
Du får göra hur många alster du vill, du får en "lott" / bidrag.


Och så här blev mitt kort denna gången
som ni ser går i grått & rosa:


Ha en bra dag!!




Mässa!

2011-03-06 @ 20:55:15

Hejsan!

Idag var det scrapbookingmässa i Karlstad,
och jag och min svägerska hängde på låset när det öppnade :)
Jag hade en lista på saker jag skulle/ville ha,
allt fick jag inte tag på men
jag hittade lita andra saker i stället.



Jag köpte b.l.a
42st papper var av 12 va enfärgade,
påskband,blad,lite olika dekorationer,
jag ville ha koppar hörn men hittat de bara i silver så det fick det bli en påse,
hjärtan,blommor & band m.m.




Är så nöjd med dagen.


Färgutmaning!

2011-03-05 @ 18:02:23

Lena
har en rolig utmaning som jag gärna vill va med på.

Hon firar att hon snart har haft 25000st besökare
på sin blogg.


Utmaningen går ut på följande;
Du använder färgen GRÅTT i kombination med EN ANNAN FÄRG, vilken som helst.
Du får även använda dig av vitt, svart och metallfärger.
(Guld, silver, koppar osv.)
Hudfärg & hårfärger får användas om du använder t.ex. ett stämpelmotiv och
blomblad får vara gröna om du inte har någon annan möjlighet
tex. någon stans eller maskin att stansa ut med.
Jag vill helst att du använder dig av bara två färger, men undantag är godkända dom med.
Vi ska ha kul så inga hårda/stränga regler gäller hos mig.
Det viktigaste är att du har roligt när du pysslar.
Du gör precis vad du vill, kort, layout eller alter allt är lika välkommet.
Du får göra hur många alster du vill, du får en "lott" / bidrag. 

Och så här blev mitt bidrag
som går i grått och lila.



I morgon ska jag åka till Karlstad
på scrapbooking mässa,
det ser jag fram emot.


En tvåmansutmaning!

2011-03-04 @ 22:18:46

I början av veckan hade både jag och Lisa-olsi idétorka,
så då kom vi på att göra en liten gemensam kortutmaning
för att få lite insperation.
Vi bestämde tillsammans vad som skulle finnas på kortet.

Tyvärr kom det magsjuka emellan hemma hos Lisa-olsi och den övriga familjen, hua...
Men, ikväll kom orken tillbaka hos henne och kortet blev gjort.

På kortet skulle finnas:
Ett motiv, ej stämplat
ett kak/tårtpapper
två band
tre mönstrade papper
tre metall dekorationer
fyra brads
fem blommor
fem halv/bling pärlor

Dessutom:
Ingen text
eller
humor
(var ju inte på mitt bästa humör,
datan gick ju sönder)



Så ett humorfritt kort a´la onkis/olsi blev resultatet


Titta gärna in hos Lisa-olsi
och se hennes underbara kort!


Kattkort!

2011-03-03 @ 15:12:21

Tror det var till jul som jag fick denna söta katten av Snojbi,
men den har legat på mitt pysselbord
 och tittat på mig och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med den,
men nu under veckan så blev det ett kattkort.



Ny dator!!

2011-03-03 @ 07:00:44

Hejsan!

Tack för alla snälla kommentarer
och uppiggande ord till mig när våran dator
drog sitt sista andetag.

Igår va jag och köpte en ny
som min man kopplade in igår kväll,
så nu hoppas jag att jag kan lägga in lite kort senare under dagen
 och visa er något av det jag gjort.

Tyvärr gick det inte och rädda bilderna i den andra datorn,
men som tur är har vi en hårddisk brevid som vi ladat ner bilderna på,
så det är bara bilder sen jul och framåt som är borta,
kunde ha varit värre.

Ha en bra dag så hörs vi snart igen.

Kramar!!


Datahaveri!!

2011-03-01 @ 17:59:30

Hej på er!

Vill bara hoppa in och tala om att min dator har kraschat,
den tröttnade helt enkelt igår kväll.
Ska få lämna in den till en mycket snäll och data kunnig kompis i kväll,
så jag håller verkligen tummarna för att han kan hjälpa oss,
så inte alla bilder m.m. går förlorat.

Som tur är har min ena son en egen dator som jag får låna.
MEN jag har ju inga kort att lägga ut :(

Men så fort han har har fixat eller vi får köpt nytt så ska ni få se vad jag har pysslat med.

Må gott alla tills vi hörs igen.

Kramar Onkis!!


Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0