Andra utmaningen svart/vitt och en annolunda vikning.

2011-01-30 @ 18:00:21
Så var det då dags för en utmaning igen,
 
Vi tre, jag, Lisa-olsi och snojbi, har startat en ny liten SWAPP åt oss själva.
Den går ut på att vi skickar en påse med material till ett kort i ett
bestämt tema, med en tillhörande utmaning, en skiss, bingoruta eller liknande.
Vi gör alltså tre likadana påsar, en till oss själva och skickar de andra två vidare,
så av våra tre olika påsar gör vi samma utmaning med lika tema, låter väl bra?
 
MEN, nu har vi bestämt att göra en fjärde påse var, dessa tre påsar som
"blir över" har vi tänkt som pris i våran lilla utmaning.
Alla sakerna är självklart nya men inte i obrutna förpackningar, utan det blir
lite blandat som passar ihop till ett kort, eller till något annat självklart.
Det är alltid två mönstrade papper, 15x15, och lite blandade dekorationer i varje påse. 
 
Nu har vi tänkt testa detta en runda, dvs tre gånger,
detta är andra utmaningen
och den är det jag som har äran att ha han dom.
En utmaning har ju redan varit, den hade Lisa-olsi hand om.

Vi kommer att gemensamt utse en vinnare 
som får alla tre påsarna, en från var och en av oss. 
En vinnare varje omgång självklart :) 

Dessutom kommer vi att lotta ut ett hemligt pris efter tredje vändan
bland er som deltar i alla tre utmaningarna.


I mars är det snojbi som håller i utmaningen, så håll ögonen öppna.
Vi hoppas ju självklart att vi får in några - många - bidrag :)
 
 
Maila in ditt bidrag till mig: [email protected]
Senast lördag den 12/2 kl:23:59 vill jag ha ditt bidrag mailat.
 Du får självlart lägga ut ditt bidrag i din egen blogg och länka tillbaka till mig.
Vinnaren presenteras under söndagen den 13/2 i våra respektive bloggar.

REGLER:

* Denna omgång ska ni göra ett kort med en annolunda vikning
i svart och vitt!!
Alltså inte den vanliga vikningen som jag oftast gör,
där jag viker ett papper dubbelt.

*Utmaningen går ju ut på att vara i svart/vitt,
men om ni har ett uppstämplat motiv med på erat kort
så får ni så klart färglägga t.e.x ansiktet i en annan färg än svart & vitt.

* Ett bidrag per person och utmaning.

*
Nygjort kort för denna utmaning.

*
Det lottade priset är för dom som har lämnat 
ett godkänt bidrag i alla tre utmaningarna



 
 snojbis och Lisa-olsis kort och vinstpåsar hittar du i deras respektive bloggar.
Fråga gärna om du undrar något.
Vi hoppas att just DU vill vara med i vår lilla utmaning.

Kram Onkis!




Några insperationskort från våra påsar.

Mitt kort från min påse:



Baksidan



Mitt kort från Lisa-olsis påse:



Insidan




Mitt kort från Snojbis påse:



När man tagit ur tagsen:




Bilden på vinstpåsen från mig:

Kommentarer
Postat av: snojbi

Snygga kort du har fått ihop.

Hoppas nu att vi får många bidrag

2011-01-30 @ 18:09:31
URL: http://snojbi.blogg.se/
Postat av: Lisa-olsi

Jättefina kort, kul att se era kort

då dom är nya för mig med :)



Nu hoppas vi på samma trevliga

respons som förra gången.

Kram Lisa

2011-01-30 @ 20:37:48
URL: http://olsi.blogg.se/
Postat av: Malin Lans

Det var nog de finaste korten du gjort tycker jag! Väldigt rolig vikning (som jag beundrar skarpt), dessutom är svart/vitt väldigt stiligt!

2011-01-31 @ 08:45:47
Postat av: Busan

Hej Onkis och vad roligt att er nya utmaning är igång!!! Tänkte på det hela förra veckan att det var tid på söndagen men sedan försvann det från mig igår. Vår tv har krånglat och vi har köpt ny och det är så ny teknik från vår gamla och det blir lätt för mycket för oss så det tar längre tid med "enkla" saker för oss. Men nu fungerar tv:n än om inte allt är klart... :) Trodde aldrig jag skulle sakna den så som jag gjort dessa veckor utan den! rodnar

Hoppas så att det är okej att jag lånat din logga om era utmaningar och satt i sidan på min blogg - annars hoppas jag verkligen att du hojtar till så tar jag bort den direkt!!! Men den är så fin och jag tänkte att det är kul om så många som möjligt är med. Denna utmaningen är verkligen en utmaning och jag kommer bli tvungen att tänka till extra för jag gör nästan bara vanliga enkla kort också så ska bli kul att prova något nytt iten!!! Och svart och vitt... en riktig kluring den med... :)

Era kort är så snygga så får lite prestationsångest men känner att får jag bara ihop något, om inte så snyggt, så får jag vara nöjd denna gången. Är så ledsen jag inte hunnit/orkat med att pyssla och göra något med mina vinster än... men kan säga att jag har börjat tänka ut vad jag ska göra i alla fall men det har varit så mycket nu att det får bli en sak i taget känner jag.

Är så glad ni gör detta roliga med utmaningen för alla som vill vara med och är så roligt att det är dags igen!!! :)

Hoppas så att du har det så bra du bara kan och snart får en mysig pysselstund igen - såg dina kort här nere sedan sista jag var inne och - du är så duktig!!!

Massor med kramar

Busan

2011-01-31 @ 13:59:45
URL: http://busanspysselblogg.blogspot.com/
Postat av: Annelie

Kul med en ny utmaning :) Hmm..tror knappt att jag har gjort nåt i bara svart o vitt förut, så det ska bli skoj!

2011-01-31 @ 15:38:20
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: Lene

ÅH så kul utmaning, måste hitta en annan vikning nu.. gör ju alltid samma ju!

ha en bra dag!

Kram Lene

PS: Ursnygga kort!

2011-02-01 @ 08:37:03
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Lena

Vilka snygga kort du gjort. Det blir så stilrent och vackert. Jag har skickat in mitt bidrag till dig. Finns i min blogg med. Kram och ha en bra dag. Lena

2011-02-01 @ 09:11:07
URL: http://lenika7.blogspot.com/
Postat av: Eva J

Jättehärlig utmaning, den fick igång mig med än endaste gång, nu ligger mitt bidrag i bloggen och jag skickar över ett mail till dig. Dina kort är jätteläckra, det är så snyggt med svart / vitt.

Tack för en kul utmaning

Ha det gott

Eva

2011-02-02 @ 17:02:59
URL: http://www.eviebee.wordpress.com
Postat av: Gina

snygga(Y) =)

2011-02-07 @ 19:09:51
Postat av: Annelie

Nu finns mitt bidrag i min blogg och jag har mailat dig :-)

2011-02-08 @ 13:34:17
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: Lena BE

Åh vilka jättefina kort du har gjort i svart/vitt!! :)

Kul att vi är ett litet gäng iaf. som deltar i eran utmaning. Hoppas det kommer fler som vill vara med.

Ha en riktigt bra dag!

Kram Lena

2011-02-09 @ 11:25:42
URL: http://lenasbloggsida.blogspot.com
Postat av: Cattis

Jättefina kort allihopa. Rolig ide med svart och vitt, blir himla snyggt tycker jag.

Självklart vill ju jag med vara med i er utmaning.

Har mailat dig några bilder på mitt bidrag och hoppas att det är godkänt :)

Kommer även att lägga ut det i min blogg :)

Ha det så gott / Kram kram

2011-02-09 @ 23:20:57
URL: http://[email protected]
Postat av: Anna

Ja, nu har jag gjort mitt bidrag och det finns här nedan

Kram Anna http://annaspyssligaliv.blogspot.com/2011/02/utmaning-onkis-svart-och-vitt.html

2011-02-09 @ 23:49:07
URL: http://annaspyssligaliv.blogspot.com
Postat av: Jessika

Jag hittade er tävling genom Annas pyssliga liv. Det svartvita temat lockade mig. Kul idé ni har med SwAPP.

Jag har mailat mitt bidrag till dig och har även lagt det i min blogg.



/Jessika

2011-02-10 @ 21:47:18
URL: http://jessikaspyssel.blogspot.com
Postat av: Adela Bolund

Vad rolig dina poster är! kommer definitivt läsa på din blogg igen! =) Ha en kul vardag :)

2011-02-23 @ 16:32:55
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till startsidan

Min profilbild

Jag är en scraptokig kvinna som bor i Värmland. Jag älskar att pyssla så fort jag får lite tid över. Familjen består av min man,våra två härliga söner och vår lilla drvägpudel Valle.



RSS 2.0